شناسهٔ خبر: 175276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی

اداره مدیریت راهها خراسان رضوی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۰۱ وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در مرداد ماه ۱۴۰۳ تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، یوسف بنی اسدی رئیس مرکز مدیریت راه‌ها بیشترین مجموع ورود و خروج خودرو در استان را مربوط به ۲۶ مرداد ماه عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های رویت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان، ۳۶ میلیون ۳۰۲ هزار و ۷۰۵ پلاک در خراسان رضوی رویت شده که از این تعداد ۱ هزار و ۹۸۶ مورد تخلف داشته است.

وی به ماندگاری خودروها در استان اشاره کرد و افزود: ۲۴ درصد از مجموع ماندگاری خودروها در استان بین یک تا سه روز و ۳۰ درصد بین سه تا هفت روز و ۱۵ درصد نیز بیش از یک هفته بوده است و بیشترین مقاصد سفر هم استانی‌هایمان در مرداد ماه نیز به ترتیب، تهران با سهم ۱۳ درصد، سمنان با سهم ۱۱ درصد، خراسان شمالی و مازندران با سهم ۸ درصد بوده اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های توزین در حال حرکت در مرداد ماه سال جاری، ۱۰هزار و ۶۸۵ تخلف اضافه تناژ قطعی در استان مشاهده شده است.

بنی اسدی تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ را ۲۵ هزار و ۶۴۹ تماس بیان کرد و افزود: از این تعداد ۴ هزار و ۹۴۷ مربوط به بخش پاسخگویی بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس حاصل نموده و همچنین با مراجعه به سایت و نصب نرم افزار ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای کشور مطلع شوند. همچنین کاربران می‌توانند در سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ تصاویر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای را به‌صورت برخط مشاهده کنند.

گفتنی است مرکز مدیریت راه‌های استان در تمامی ساعات شبانه روز، آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات هم‌وطنان گرامی در حوزه راه و حمل و نقل از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ است.